Nyckelord

hej en fråga

• elin01
  • Trådskapare

elin01 skapade ämnet hej en fråga

Hej
jag är en tjej som är 11år som har haft diabetes i en månad ungefär
jag undrar om det är betträ att ha en insullinpump istället för sprutar om jag rider och spelar innebandy.
är den liksom bra om man håller på med mycket.
tacksam för svar//Elin

Välkommen! Logga in eller Skapa ett konto för att svara på ämnet.

YaHilweh svarade på ämnet Svar: hej en fråga

Hej, du har alltså pennor nu?
dom brukar vilja att man ställer in sig ordentligt innan man börjar byta och ha sig.
Pump är väldigt individuellt, vissa trivs med det, andra inte. Jag trivdes inte alls med att ha den när jag red, inte när jag tränade ordentligt. På tävling fick jag alltid knäppa loss pumpen då jag en gång råkade fastna i slangen med handen under en hopptävling. Det var inte skönt.

Annars trivdes jag alldeles utmärkt med pumpen, vi växte ihop och den blev som en annan del av mig. Min nya kroppsdel, vi fungerade jätte bra tillsammans. Men det tog ett tag innan jag lärde mig hur jag skulle bära den.

Idag har jag gått tillbaka till pennor, då jag tycker att pennorna passar mitt nuvarande liv bättre =)

I like to play with my imaginary friends!

fjaneklint@hotmail.com svarade på ämnet hej en fråga

Hej! Jag har haft diabetes i 1 år snart och har pump. Som svar på din fråga så beror det på vad du vill ha för pump. Slang eller slang fri? omnipod är slang fri och min mamma har en sån. Har du stora doser insulin eller små? Jag har animas vibe pumpen och jag har små doser. (Har aldrig tagit mer än 2 enheter) Det är svårt att veta vad du tycker men man kan alltid testa. Jag tycker mer om pump så jag tipsar dig.:)
Har/ska du få assistent i skolan? Det har jag.
Vad äter du helst när du är låg?

hoppas du fick svar på din fråga!!

//Amina :cheer:

Moderatorer: samYaHilwehniljo