Nyckelord

Lite hjälp?

• Emmis
  • Trådskapare

Emmis skapade ämnet Lite hjälp?

Hej! Jag heter Emma och är 11 år. Jag har haft diabetes i 8 månader. Jag tycker det är jätte jobbigt med min sjukdom. Mitt blodsocker har hoppat upp och ner, jag mår inte så bra. Men jag ska kontakta en kurator. Jag har tre hundar och en ganska stor familj, jag gillar också att rita och dansa.
Det skulle vara kul att träffa någon diabetiker i samma ålder som jag, hälst någon som förstår hur jag mår och känner. Det skulle också vara kul att träffa någon i verkligheten.
//Emmis<3

Välkommen! Logga in eller Skapa ett konto för att svara på ämnet.

• noragyll

noragyll svarade på ämnet Sv:Lite hjälp?

Hej Emma!

Den första tiden är en tuff tid då man måste lära sig massa nya saker om både sig själv och om sin diabetes. Det underlättar att prata med andra som är i samma situation. Uppriktigt sagt så kan de som inte har diabets aldrig förstå dig fullt ut. Jättebra att diabit finns där man kan träffa andra ungdommar. Vart bor du? Det kanske finns någon lokal förening som du kan vända dig till? Annars finns Ung diabetes www.ungdiabetes.se där man kan bli medlem och möta andra diabetiker.

Ha det bra!

• majsan

majsan svarade på ämnet Sv:Lite hjälp?

hej jag heter maja och är 11 år, jag har bara haft diabetes i ungefär ett halvår. Sen den första juni.. och jag tycker också att det är jätte jobbigt :( . jag förstår hur du känner <3

• noragyll

noragyll svarade på ämnet Sv:Lite hjälp?

Första tiden är den jobbigaste för då är det mycket som är nytt. Ta hjälp av andra med diabetes och prata mycket om din diabetes, det brukar kännas bättre då. Jag brukar kalla min diabetes för min inneboende, vilket jag tycker är en bra beteckning för din diabetes. Kolla upp vad som finns för aktiviteter just i din kommun, kanske finns många andra i din situatiion som också vill träffa andra diabetiker.

Ha det bra!

fjaneklint@hotmail.com svarade på ämnet Lite hjälp?

Hej!!!:silly:

Jag är fyller 11 år i februari och har haft diabetes sen i maj 2017!
Diabetes är inte kul men jag har lite tips på en förening i uppsala om du bor där? De heter sockerbomberna och tar med barn med diabetes typ 1 till olika ställen som vi vill till. Om inte så kan vi förtsätta prata och kanske till och med ses? vart bor du? Jag har en hund men inga syskon. Vill verkligen prata med någon.

//Amina:cheer:

Majavalt svarade på ämnet Lite hjälp?

Hej jag heter Maja jag har diabetes jag har haft det februari 2018! Det är jätte jobbigt. Mitt blodsocker går upp och ner det är jätte jobbigt jag förstår dig Emma jag skulle också vilja träffa någon som har diabetes ❤

Moderatorer: samYaHilwehniljo