Nyckelord

Uppsträckning!!

• Moschi
  • Trådskapare

Moschi skapade ämnet Uppsträckning!!

Jag bara måste tala om hur himla glad jag är nu!!!
=)
Min dotter som jag berättat om, som har haft 2 ketoacidoser på 5 v, har nu tagit sig i kragen!
Hon har sänkt sitt Hba1c från 9,3 till 8,3 på 1 månad. Den senaste månadens genomsnittliga värde ligger på 6,4!!
Hon är nu glad, sprallig och har för första gången talat om för en läkare hur hon tänker kring sin diabetes.
Vi har också fått veta att hon trots att hon har dementerat detta tidigare, nu erkänt att hon innerst inne har skämts över att ha diabetes!!
Min lilla gumma.... Nu har hon iaf öppnat upp för kamrater, vårdpersonal och oss föräldrar, hon har skött sin diabetes snudd på perfekt de senaste veckorna.
Hoppas sååå att det håller i sig!!

Ha det gott alla!
Moschi

Välkommen! Logga in eller Skapa ett konto för att svara på ämnet.

• Moschi
  • Trådskapare

Moschi svarade på ämnet Sv:Uppsträckning!!

Jaa, framförallt min dotter!! =)
Jag känner mig lugnare och hon känner sig piggare och gladare, så himla gott!!!

Moschi
=)

• madde989

madde989 svarade på ämnet Sv:Uppsträckning!!

Hej!

Vad glad jag blir för hela eran familj. Det måste verkligen
vara en tung sten som ni börjat släpa nu.

/ Madde

• Moschi
  • Trådskapare

Halloj!
Det är så himla gott att hon är rädd om sig nu, hoppas att hon fortsätter så här nu!
Det är helt otroligt att få känna sig lugn i själ o hjärta över hennes insikt. Himla gott att kunna tala med henne utan att det blir tjafs om diabetesen, och höra o se henne så pigg och glad.

Ha det fint!
Moschi

• madde989

madde989 svarade på ämnet Sv:Uppsträckning!!

Hej!

Hon kommer nog oxå att märka att hon mår så mycket
bättre samt att hon orkar mera.

/ Madde

• Moschi
  • Trådskapare

Jaa, hoppas att hon inte kanar tillbaka till gamla/dåliga vanor bara.
Nu njuter vi av att hon mår gott iaf!

Ha en go kväll!
Moschi

• Jeanette

Jeanette svarade på ämnet Sv:Uppsträckning!!

Vad skönt för er alla!
Det känns lugnare när man vet att man drar åt samma håll;)

Kram till dig

• Johansson

Johansson svarade på ämnet Svar: Sv:Uppsträckning!!

Oh vad skönt! Har läst dina andra inlägg och förstår att det måste vara toppen!
Hur kom hon till insikt? kom hon själv helt plötsligt? Min dotter skäms ju också och är likadan. Hon tar insulinet på toaletter och blodsocker tar hon inte alls i skolan =( hon är 14 och fick diabetes för ca 6 mån sedan.

• Biggan

Biggan svarade på ämnet Svar: Uppsträckning!!

Såå roligt att höra!!

Har läst dina tidigare inlägg och känner så mkt. igen mig och vår dotter (16 år). En levnadsglad tjej som älskar det mesta i livet utom att bejaka sin diabetes. Tänker ofta tillbaka på min egen tonårstid och känner igen mig så mycket. Det vuxna sa gick in i enat örat och ut i andra. Tänkte ofta att -ja ja det fixar sig. det tar jag tag i sedan osv.

Drömmer om att min dotter skulle hitta någon annan med diabetes som hon kunde chatta med och inse att det finns andra som har det som henne.

Försöker leta efter diabetescoacher i södra sverige som kunde inspirera våra tonåringar i sin sjukdom.

Jag är också nyfiken om det var något speciellt som fick din dotter att faktiskt komma på att börja "gilla" läget?

Vår dotter hade förra hösten maginfluensa trodde vi men det var ju pga för höga värden. Hon mådde riktigt kass och sa ALDRIG MER ](hade varit på läger och hoppat över insulin). Vår dib.sköterska sa att det ofta är så att man måste uppleva för att förstå och så är det.

Håller tummarna för din dotter!

• Johansson

Johansson svarade på ämnet Svar: Uppsträckning!!

hej!

kul att du svarade =)
tycker ju så synd om dom små liven som måste gå i genom både pubertet och diabetes på samma gång.
vi var på ölands djurpark igår och jag var så stolt över henne för det var första gången hon tog både bs och spruta på allmän plats, bland massa folk! =) det satte sig en tjej bakom oss och tog bs och spruta, jag vet inte om det var det som triggade henne. =)

jag försöker få henne att förstå att det inte är nåt o skämmas för men det är ju lätt för mig o säga.

Hon har inte kommit så mycket till insikt för nästan varje gång jag ska säga nåt om diabetes så blir hon sur eller arg o vill inte prata om det knappt. jag har också letat efter grupper och sånt i Småland så hon får träffa andra i sin situation, men det finns inte så mycket. Har du facebook? i så fall kanske vi kan prata där mer?

Moderatorer: samniljo